O Szkole
Nasza szkoła powstała w 1991 roku z inicjatywy grupy zapaleńców, zauroczonych wizją szkoły otwartej, ukierunkowanej na praktycznie realizowane
wartości chrześcijańskie, szanującej osobowość każdego dziecka, twórczo poszukującej efektywnych dróg rozwoju intelektualnego i emocjonalnego ucznia.
Zajęcia dodatkowe
- indywidualnie układany plan lekcji dla każdej klasy
- zwiększony wymiar nauki języków obcych
- zwiększony wymiar nauki matematyki
- bogata oferta zajęć dodatkowych (rozwijające zainteresowania, przedmiotowe, przygotowujące do konkursów, wyrównawcze)
- przyjazna atmosfera oraz bezpieczeństwo w szkole
- wysokie wyniki na egzaminach i maturalnych
- kompetentni nauczyciele
- wybór pomiędzy maturą polską, a międzynarodową
- w liceum możliwość wyboru dowolnego przedmiotu w zakresie rozszerzonym w ramach przedmiotów wykładanych w szkole
Nauka języków obcych
W naszej szkole pierwszym językiem jest język angielski (5 godzin języka angielskiego w tygodniu), a ponadto do wyboru język niemiecki lub hiszpański (2 godziny).Zajęcia prowadzone są w podziale na grupy stosownie do poziomu ucznia. Wielu naszych absolwentów dziękowało nam za to, że języka obcego nauczyli się właśnie
w szkole a nie na dodatkowych zajęciach.
Zajęcia dodatkowe
Ich rodzaj i wymiar uzgadniany jest z uczniami i rodzicami na początku roku szkolnego. Organizowaliśmy między innymi: kółko szachowe, zajęcia teatralne, zespoły muzyczne (posiadamy własną perkusję), koszykówkę, lekcje tańca i oczywiście zajęcia w zakresie poszczególnych przedmiotów.
Wybór pomiędzy maturą polską, a międzynarodową
Po pierwszej klasie uczeń może przystąpić do programu matury międzynarodowej (wymagany odpowiedni poziom znajomości języka angielskiego).
Możliwość wyboru dowolnego przedmiotu w zakresie rozszerzonym w ramach przedmiotów wykładanych w szkole
Nie prowadzimy klasy o określonym profilu. Już od lat każdy z uczniów wybiera po pierwszej klasie przedmioty, które będzie zdawał na maturze jako dodatkowe i określa ich poziom (podstawowy lub rozszerzony). Wyboru uczniów nie ograniczamy ani ilością osób deklarujących wybór danego przedmiotu ani ilością przedmiotów przypadających na jednego ucznia. Przykładowo, w bieżącym roku szkolnym jedna z naszych maturzystek indywidualnie uczęszcza na rozszerzoną chemię. Realizujemy (poza przedmiotami obowiązkowymi) do wyboru: historię, wiedzę o społeczeństwie, historię sztuki, geografię, chemię, biologię, fizykę, język niemiecki, język hiszpański.
Szkoła jest dostępna dla wszystkich. Zdobywanie wiedzy przez ucznia jest procesem odkrywania praw rządzących światem. Rzetelna ma być wiedza, którą przekazujemy, przyjazne mają być relacje nauczyciel – uczeń, uczciwe zasady rządzące naszą społecznością. Szkoła promuje człowieka integralnego, tzn. rozwijającego się wszechstronnie, krytycznie myślącego, otwartego na dialog z drugim człowiekiem, zaangażowanego w doskonalenie struktur społecznych.
Szkoła katolicka świadomie zobowiązuje się do promowania człowieka integralnego tzn. rozwijającego się wszechstronnie, odpowiedzialnego w jedności
z innymi, zaangażowanego
w doskonalenie struktur społecznych. Uczeń ma mieć świadomość, że jest
osobą ważną dla nauczyciela, ważną dla rodziców, ważną dla społeczeństwa, ważną dla Boga. Stąd w naszej szkole traktujemy ucznia indywidualnie jako osobę, szanujemy jego godność, wspomagamy jego zainteresowania, pasje, pomagamy w trudnościach.